Sexy
Pivovar Bakalář čelí kritice kvůli sexistickým reklamám
26. února 2019 13:23
Rakovnický pivovar Bakalář čelí silné kritice kvůli svým sexistickým a nevkusným reklamám na svoje pivo. Nicméně ani z doporučení reklamní arbitrážní komise ani nominace na titul Sexistické prasátečko si zjevně velkou hlavu nedělá a zdá se, že v instalacích svých reklam na pivo ještě přitvrdil. Trpělivost už ale dochází i představitelům města. Mnohým politikům totiž vadí, že reklamy jsou i na zastávkách MHD a v podstatě tak vybízejí zlatou mládež z ciziny k sexuální a alkoholové turistice. Většinu pražanů i zástupců města tato reklama opravdu pobouřila. „Je to na popud obyvatel Prahy 1 a jejich stížností a hluku v ulicích. Alkoholová turistika je noční můrou obyvatel centra města,“ zdůvodnil návrh vyhlášky tehdejší starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký.
Představitelé malého rakovnického pivovaru se zřejmě moc v otázkách reklamy neorientují. Jinak by totiž věděli, že navzdory velmi vnadné krásce, která její pivní reklamě vévodí, nemají jejich billboardy a plakáty žádnou velkou cenu. Jednou ze základních marketingových pouček je totiž ta, že lidé si sice nahoty rádi všimnou, ale nezapamatují si inzerovaný produkt. Vzbuzení zájmu přes erotický prvek totiž zásadně odvádí pozornost od samotného produktu.
Podle Hospodářské komory pro Prahu 1 je také zarážející, že město pro tento kontroverzní typ reklamy poskytuje své plochy. Radnice by v tomto ohledu měla postupovat podobně jako v případě hazardu. Ten také není zakázaný, ale město jasně dává najevo, že na jeho území tuto činnost podporovat nehodlá. „Ta reklama jako by říkala, přijeďte do Prahy, je tu levné pivo a sexuchtivé holky. Dlouhodobě se snažíme o to, aby se Praha ukázala jako kulturní centrum a zbavila se nálepky, že jde o skvělé město pro alkoholovou a sexuální turistiku. A i když to možná výrobce piva nemyslel zle, je zcela zjevné, že reklama takovéto myšlenky v cizincích nepochybně vzbuzuje,“ podotkl místopředseda Hospodářské komory pro Prahu 1 Filip Dvořák. ⋆
Představitelé malého rakovnického pivovaru se zřejmě moc v otázkách reklamy neorientují. Jinak by totiž věděli, že navzdory velmi vnadné krásce, která její pivní reklamě vévodí, nemají jejich billboardy a plakáty žádnou velkou cenu. Jednou ze základních marketingových pouček je totiž ta, že lidé si sice nahoty rádi všimnou, ale nezapamatují si inzerovaný produkt. Vzbuzení zájmu přes erotický prvek totiž zásadně odvádí pozornost od samotného produktu.
Podle Hospodářské komory pro Prahu 1 je také zarážející, že město pro tento kontroverzní typ reklamy poskytuje své plochy. Radnice by v tomto ohledu měla postupovat podobně jako v případě hazardu. Ten také není zakázaný, ale město jasně dává najevo, že na jeho území tuto činnost podporovat nehodlá. „Ta reklama jako by říkala, přijeďte do Prahy, je tu levné pivo a sexuchtivé holky. Dlouhodobě se snažíme o to, aby se Praha ukázala jako kulturní centrum a zbavila se nálepky, že jde o skvělé město pro alkoholovou a sexuální turistiku. A i když to možná výrobce piva nemyslel zle, je zcela zjevné, že reklama takovéto myšlenky v cizincích nepochybně vzbuzuje,“ podotkl místopředseda Hospodářské komory pro Prahu 1 Filip Dvořák. ⋆
Kateřina Malá | StarOnline.cz
KAM DÁL?
KOMENTÁŘE