BERNHARDT očima přední módní kritičky Františky Čížkové
Za jedno z es, s nímž na trhu Bernhardt hraje, považuji fakt, že nabídka pro jeho značku typického byznys stylu uceleně pokračuje vysoce formálními, společenský dress code Black Tie či White Tie prezentujícími smokingy, žakety či fraky šitými na míru. A když je potřeba, vyhotovenými v expresní lhůtě, co je další, zdaleka ne vždy samozřejmé plus.
Větším trumfem jedinečnosti je však pro mě skutečnost, že si Vaněk s danou byznys fashion hraje. Dokáže ji kreativně odlehčit, aniž by se zpronevěřil daným pravidlům, ubral na eleganci. On zkrátka nenudí a jeho invence se především, což z podstaty vyplývá, promítá v dámské řadě variující pánský styl. Jedná se o modely na den i s etiketou svázané události s tím, že jde o sofistikovaně jednoduché kreace, jež jsou v druhém plánu sexy údernější než s prvoplánovou erotikou kupčící modely. Smokingové k zemi sahající šaty bez rukávů s dvouřadým zapínáním, jež prezentuje tvář současné kolekce, modelka Simona Krainová, budiž příkladem.
To nejlepší zmíním nakonec. Tím nejlepším je, že Bernhardt spolu s Vaňkem zařadili do nové kolekce děti. Tím se stali na trhu bezkonkurenční, neboť tuzemská oděvní scéna na formální oblečení maličkých včetně teenagerů (zejména chlapců) nepamatuje. Na poli vkusu a kvality rozhodně, což považuji vzhledem k ostudnému, stále panujícímu nedostatku etikety, kinderstube, jímž trpí nejen ulice, ale i tzv. společenská elita, jměním oplývající high society, za trestuhodné. A o to víc si tohoto počinu, jenž jsem si pojmenovala jako Family projekt, vážím. Je velkou výzvou do budoucnosti. Tleskám mu!
P.S. Se Simonou Krainovou se ženy lehce ztotožní. Způsob, jakým prezentuje modely, jež v patřičném stylingu vyzní na nositelkách všech věkových kategorií, je přirozený. Uvěřitelný. Její manžel a manažer Karel Vágner spolu s jejich syny do Family projektu pasují. Filip Vaněk zadání značky, zákazníky, k nimž míří, respektuje a Bernhardt mu dává potřebnou dávku tvůrčí svobody. Vaněk je ukázněný, neexhibuje, ctí zákazníky, poptávku trhu a komerci pouze koření. A to není málo, řekla bych. ⋆