Ojetiny táhnou. AAA Auto otevře padesátou pobočku
„Chceme využít rychlého rozvoje polského trhu, kde jsme rok k roku narostli o 53 % a letos se nám zatím daří stejně. Letošní plán pro Polsko je 16 000 prodaných aut, což se začíná blížit celkovým prodejům našeho dosud druhého největšího trhu, tedy Slovenska. V Polsku přitom zatím stále máme méně poboček, než u našich východních sousedů, ovšem obsluhují větší regiony. Spolu s plánovaným růstem v Maďarsku věříme, že bychom se v letošním roce mohli výrazně přiblížit hranici 100 000 prodaných aut,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO. Nová výkupní pobočka funguje od 1. dubna v Bialsko-Bialej v Polsku a v Maďarsku mají „Áčka“ nově výkupní pobočku v Miskolci a fullservisovou v Budaörsi na okraji Budapešti.
V prvním čtvrtletí zatím skupina prodala 20 000 vozů, do výsledků ovšem nově otvírané či rozšiřované pobočky, jejichž vliv se projeví později během roku, ještě nezasáhly. V prvním čtvrtletí byla nejprodávanějším ojetým vozem v síti AAA AUTO v České republice tradičně Škoda Octavia následovaná Škodou Fabia a Škodou Rapid, která odsunula VW Passat na 4. místo.
Růst společnosti dále podpoří pokračující zavádění inovací. V minulém roce vznikla v rámci skupiny inovační laboratoř AuresLab, která má za sebou více než rok činnosti. Za dobu své existence přišla s projekty prodeje investičních vozů, zřízení speciálního segmentu prodeje vozů na alternativní paliva a elektromobilů, spuštění autopůjčovny a carsharingu pro firmy a prodeje vozů on-line. „V současné době tyto projekty úspěšně běží v České republice a chystáme se je postupně zavádět i do dalších zemí. Například první pobočku naší půjčovny vozů Mototechna Drive spustíme v tomto měsíci v Bratislavě na Slovensku,“ uvedl provozní ředitel AURES Holdings Petr Vaněček, do jehož gesce inovace v rámci skupiny spadají. „Díky AuresLabu nově vzniklá značka AuresApps se zase soustřeďuje na vývoj a prodej specializovaných softwarových řešení. Se svými aplikacemi pro oceňování vozů Algorithmic Pricing či správu skladových zásob vozů Stock Allocation již uspěla v několika zemích mimo oblast našeho působení, jako je například Rusko nebo Jihoafrická Republika, jednáme i o prodeji do USA či Kazachstánu,“ dodal Vaněček. ⋆